دهان شویه چیست و نحوه استفاده از دهان شویه چگونه است؟

دهان-شویه-چیست

هر آنچه که در مورد نحوه استفاده از آن باید بدانید

دهان شویه چیست؟ یک محصول مایع است که برای شستشوی دندان، لثه و دهان استفاده می شود. دهان شویه ها معمولا حاوی ماده ضد عفونی کننده برای از بین بردن باکتری های مضر هستند که می توانند بین دندان ها و روی زبان شما زندگی کنند.

علت و نحوه استفاده از دهان شویه متفاوت است. برخی از افراد از دهان شویه برای مبارزه با بوی بد دهان استفاده می کنند، در حالی که برخی دیگر از آن برای جلوگیری از پوسیدگی دندان استفاده می کنند. دهان شویه از نظر بهداشت دهان و دندان جایگزین مسواک زدن یا نخ دندان کشیدن نمی شود و تنها زمانی موثر است که به درستی استفاده شود.

همچنین درک این نکته مهم است که فرمول های متفاوت محصولات حاوی مواد مختلفی هستند و همه دهانشویه ها نمی توانند دندان های شما را تقویت کنند. با این مقاله از تک نایس همراه باشید تا همه چیز را در مورد استفاده از دهانشویه ها بدانید.

نحوه-استفاده-از-دهان-شویه

نحوه استفاده از دهان شویه

دستورالعمل محصول ممکن است بسته به برند دهان شویه ای که استفاده می کنید متفاوت باشد.

دستورالعمل های اساسی برای بیشتر انواع دهان شویه ها:

1. ابتدا دندان های خود را مسواک بزنید:

ابتدا مسواک بزنید و نخ دندان بکشید. اگر با خمیر دندان حاوی فلوراید مسواک می زنید، قبل از استفاده از دهان شویه کمی صبر کنید. دهانشویه می تواند فلوراید غلیظ خمیردندان را بشوید.

2. مقدار مورد نیاز استفاده از دهان شویه:

محلول شستشوی مورد نظر خود را در فنجان (ارائه شده به همراه محصول) یا یک لیوان اندازه گیری پلاستیکی بریزید. فقط به اندازه ای که محصول به شما دستور استفاده از دهان شویه را داده است استفاده کنید. این میزان معمولاً بین 3 تا 5 قاشق چایخوری است.

3. نحوه شستشوی دهان:

فنجان را در دهان خود خالی کنید و آن را به اطراف بچرخانید. آن را قورت ندهید دهانشویه برای بلعیدن نیست و اگر آن را بنوشید اثری نخواهد داشت. در حالی که در حال شستشوی دهان هستید، به مدت 30 ثانیه غرغره کنید. 


محصول پیشنهادی

 


زمان استفاده از دهان شویه

برخی از افراد از دهان شویه به عنوان بخشی از برنامه روزانه خود برای تمیز کردن دندان استفاده می کنند. اما می توانید از دهانشویه برای رفع بوی بد دهان نیز استفاده کنید. دهان شویه برای تقویت مینای دندان یا مبارزه با بیماری لثه موثر نیست مگر اینکه بلافاصله بعد از مسواک زدن و نخ دندان کشیدن از آن استفاده کنید. برای بهترین نتیجه، قبل از استفاده از دهان شویه باید دندان ها را تمیز کنید.

هر چند وقت یکبار باید از دهان شویه استفاده کرد؟

باید تکرار کرد که دهانشویه جایگزینی برای مسواک زدن و نخ دندان کشیدن نیست. همچنین برای تمیز نگه داشتن دهان نیازی به استفاده از دهان شویه نیست توصیه می شود که دو بار در روز پس از مسواک زدن و نخ دندان کشیدن استفاده کنید.

دهان شویه چکار می کند؟

مواد تشکیل دهنده هر فرمول دهانشویه کمی متفاوت است. محصولات مختلف برای اهداف متفاوتی کار می کنند. تحقیقات نشان می دهد که دهانشویه از ایجاد پلاک دندان و لثه جلوگیری می کند. اما از آنجایی که فرمول ها بسیار متفاوت هستند و استفاده از دهان شویه به طور کلی با یک روال بهداشت دهان و دندان مرتبط است، به طور قطع نمی توان گفت که چقدر کمک می کند یا کدام فرمول بهترین است.

مطالعه ای در سال 2010 در اسکاتلند نشان داد که درصد بالایی از افرادی که روزانه از دهانشویه استفاده می کنند گزارش داده اند که از آن برای درمان علائم بیماری لثه، زخم های دهان یا تورم لثه استفاده می کنند. دهانشویه با استفاده از مواد ضد عفونی کننده مانند الکل، منتول و اکالیپتول باکتری ها را از بین می برد. این مواد وارد شکاف‌های بین دندان‌ها و مکان‌های غیرقابل دسترس مانند پشت دهان می‌شوند و باکتری‌های لایه‌ای را که می‌توانند در آنجا جمع شوند از بین ببرند. برخی از شرکت ها نیز ادعا می کنند که مینای دندان شما را با استفاده از فلوراید قوی تر می کنند.

در مطالعه‌ای در سال 2007 بر روی کودکان مدرسه‌ای، شستشوی دهان با فلوراید بیش از 50 درصد خرابی دندان را کاهش داد. افزودنی های فلوراید در دهان شویه شبیه به شستشوی دهانی است که ممکن است در پایان تمیز کردن دندان دریافت کنید (البته باید توجه داشت که محصولات فلوراید موجود در مطب دندانپزشکی حاوی سطح بسیار بالاتری از فلوراید نسبت به مقدار موجود در دهان شویه هستند). این مواد دندان‌های شما را می‌پوشانند و جذب مینای دندان می‌شوند و به دندان‌های بادوام‌تر و مقاوم‌تر در برابر پلاک کمک می‌کنند.

روش-استفاده-از-دهان-شویه

اقدامات احتیاطی هنگام استفاده از دهان شویه

دهانشویه معمولا حاوی حجم بالایی از الکل و فلوراید است. هر دوی این مواد نباید در مقادیر زیاد مصرف شوند، به خصوص توسط کودکان. به همین دلیل، انجمن دندانپزشکی آمریکا دهانشویه را برای کودکان زیر 6 سال توصیه نمی کند. بزرگسالان نیز نباید آن قورت دهند. اگر زخم های باز یا ضایعات دهانی در دهان دارید، ممکن است بخواهید از دهانشویه برای از بین بردن باکتری ها و تسریع بهبودی استفاده کنید. اما اگر ضایعات دهانی عود کننده دارید، قبل از استفاده از دهانشویه دهان خود باید با دندانپزشک مشورت کنید. زخم‌های دهان می‌تواند ناشی از مسائل بهداشتی اساسی باشد، و شستشوی آن زخم‌ها با فلوراید و ضد عفونی‌کننده می‌تواند بیش از آنکه مفید باشد، ضرر داشته باشد.

جمع بندی

دهان شویه می تواند برای جلوگیری یا توقف بوی بد دهان و همچنین برای شستشوی پلاک و مبارزه با بیماری لثه استفاده شود. دهانشویه را نمی توان به عنوان جایگزینی برای مسواک زدن و نخ دندان کشیدن معمولی استفاده کرد. برای اینکه دهانشویه برای دهان شما مفید باشد، باید به درستی از آن استفاده کرد. اگر بوی بد دهان مکرر دارید یا مشکوک به بیماری لثه هستید، دهانشویه به تنهایی نمی تواند علل زمینه ای را درمان کند. در مورد هر گونه نگرانی در مورد شرایط مزمن یا مداوم سلامت دهان با دندانپزشک صحبت کنید.


 

محصول پیشنهادی

 


فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 

تلفن پشتیبانی 09337402957  –  37526882 – 051   |    ۷ روز هفته، ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم

خدمات مشتریان

پرسش های متداول

حریم خصوصی
 
گزارش خرابی سایت
راهنمای خرید از تک نایس

نحوه ثبت سفارش

رویه ارسال سفارش
 
شیوه پرداخت
 
 
درگاه پرداخت

کلیه حقوق اين وب‌سايت برای فروشگاه اینترنتی تک نایس محفوظ است.

فروشگاه
0 علاقه مندی
0 آیتم سبد خرید
حساب کاربری