سرم ضد پیری چیست و چه تاثیری بر پوست دارای چروک دارد؟

سرم-ضد-پیری

کاملا واضح است که سرم ضد پیری چیست اما در این مقاله از تک نایس با جزئیات کامل بررسی میکنیم که آیا این سرم اصلا موثر هست؟ چه تاثیری بر پوست دارای چروک دارد؟ چه زمانی باید از سرم ضد پیری استفاده کرد؟ و همچنین نحوه استفاده صحیح آن را توضیح میدهیم، پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

سرم هایی که روند پیری پوست را کند می کنند، محصولات مراقبت از پوست حاوی مواد فعال هستند که نشانه های قابل مشاهده پیری مانند خطوط ریز، چین و چروک و لکه های پیری را هدف قرار می دهند تا ظاهر پوست شما را بهبود بخشند.

سرم ضد پیری چه تاثیری بر پوست دارای چروک دارد؟

برخی از سرم‌ ها به کاهش علائم قابل مشاهده پیری کمک می‌کنند و پوستی سالم و درخشان‌تر ایجاد می‌کنند. پیری بخشی طبیعی و اجتناب ناپذیر از زندگی است و همه ما به طور طبیعی طرفدار پیری هستیم. اما با این وجود، بسیاری از ما منتظر از دست دادن ظاهر جوان خود نیستیم. با افزایش سن، پوست ما شروع به از دست دادن درخشش طبیعی خود می کند و در نهایت کدر، چین و چروک و افتاده می شود.

در کنار تغذیه سالم و حداقل قرار گرفتن در معرض نور خورشید، سرم‌ ضد پیری (پیشگیری از پیری) می‌تواند در کند کردن این روند نقش داشته باشد. از طریق استفاده از مواد فعال مانند رتینوئیدها یا اسید هیالورونیک، برخی از سرم ها می توانند به بهبود بافت و رنگ پوست شما کمک کرده و در برابر عوامل استرس زای محیطی پوست شما را محافظت کنند.

سرم ضد پیری


با افزایش سن، پوست ما می تواند به موارد زیر تبدیل شود:

  • نازک
  • چین خورده
  • خشک
  • تغییر رنگ داده
  • شل
  • آویزان
  • کدر
  • خشن

سرم ضد پیری می تواند از طریق مواد فعال مانند رتینوئیدها، پپتیدها و آنتی اکسیدان ها با به حداقل رساندن این تغییرات کمک کنند. این مواد می توانند تولید کلاژن را تحریک کنند، بافت و رنگ پوست را بهبود بخشند، خطوط و چین و چروک های ظریف را کاهش دهند و از آسیب های بیشتر ناشی از عوامل استرس زای محیطی محافظت کنند.


 

محصول پیشنهادی

 


آیا سرم ضد پیری موثر است؟

اثربخشی سرم های ضد چروک ممکن است بسته به محصول متفاوت باشد. با این حال، بسیاری از آنها از نظر بالینی نشان داده اند که با استفاده منظم، ظاهر خطوط ریز، لکه های ناشی از افزایش سن و سایر علائم پیری را بهبود می بخشند. در یک مطالعه که یک سرم را با اسید هیالورونیک (HA) آزمایش کرد، 40 زن (سنین 30 تا 65 سال) دو بار در روز از سرم HA استفاده کردند.

یافته‌ها نشان می‌دهد که این سرم آبرسانی «عالی» پوست را فراهم می‌کند، همانطور که از طریق ارزیابی‌های بالینی، عکاسی، شیمیایی و ابزاری نشان داده شده است. مطالعه‌ای در سال 2011 روی 34 شرکت‌کننده زن نشان داد که تا هفته 12، با استفاده از یک سرم ضد پیری 18 درصد علائم ظاهریشان بهبود یافته است.

به طور خاص، این مطالعه موارد زیر را نشان داد:

  • خطوط ریز 27 درصد بهبود یافته است
  • چین و چروک های درشت 15 درصد بهبود یافته است
  • رنگدانه ناهموار 10%
  • استحکام / کشش 11٪
  • تاب آوری 18 درصد
  • درخشندگی 21 درصد
  • رنگ پوست 16%
  • زبری 47 درصد

شرکت‌کنندگان از همه جنبه‌ها رضایت بالایی داشتند، از جمله اظهار داشتند که پوستشان انعطاف‌پذیرتر، سفت‌تر، هیدراته‌تر و روشن‌تر شده است.

موثرترین ترکیبات موجود در سرم ضد پیری برای داشتن پوستی جوان

چندین ماده موثر در سرم ها وجود دارد که علائم پیری پوست را کاهش می دهند. در اینجا برخی از رایج ترین آنها آورده شده است:

  • رتینوئیدها

رتینوئیدها دسته ای از ترکیبات مشتق شده از ویتامین A هستند. آنها برای درمان انواع بیماری های پوستی از جمله خطوط ریز، چین و چروک و آکنه استفاده می شوند. رتینوئیدها با افزایش گردش سلولی و تحریک تولید کلاژن عمل می کنند که می تواند بافت و ظاهر پوست را در طول زمان بهبود بخشد. برخی از انواع رایج رتینوئیدهای مورد استفاده در مراقبت از پوست عبارتند از رتینول و ترتینوئین.

  • اسید هیالورونیک

اسید هیالورونیک یک ماده طبیعی است که به پوست شما کمک می کند تا هیدراته و حجیم شود. هنگامی که اسید هیالورونیک در محصولات مراقبت از پوست استفاده می شود، می تواند به بهبود بافت و رنگ پوست کمک کند و ظاهر خطوط و چین و چروک های ظریف را به حداقل برساند.

  • پپتیدها

پپتیدها زنجیره‌های اسید آمینه کوتاهی هستند که می‌توانند به پوست نفوذ کرده و به سلول‌ها برای انجام عملکردهای خاص سیگنال دهند. هنگامی که پپتیدها در محصولات مراقبت از پوست استفاده می شنود، می توانند به تحریک تولید کلاژن و کاهش ظاهر خطوط و چین و چروک کمک کنند.

  • اسید فرولیک

اسید فرولیک یک آنتی اکسیدان گیاهی است که معمولا در محصولات مراقبت از پوست استفاده می شود. هنگامی که اسید فرولیک به صورت موضعی استفاده شود، می تواند به خنثی کردن رادیکال های آزاد و جلوگیری از استرس اکسیداتیو، که با تجزیه کلاژن، هایپرپیگمانتاسیون و سایر علائم پیری مرتبط است، کمک کند. اسید فرولیک همچنین ممکن است اثربخشی سایر آنتی اکسیدان ها مانند ویتامین C و ویتامین E را افزایش دهد و آن را به یک عنصر محبوب در سرم های ضد پیری تبدیل کند.

  • ویتامین سی

ویتامین C یک آنتی اکسیدان است که به محافظت از پوست در برابر آسیب های ناشی از استرس های محیطی مانند اشعه UV و آلودگی کمک می کند. هنگامی که ویتامین C به صورت موضعی در یک سرم استفاده شود، می تواند به تحریک تولید کلاژن، روشن شدن پوست و کاهش ظاهر خطوط و چین و چروک کمک کند.


 

محصول پیشنهادی

 


  • اسید گلیکولیک

گلیکولیک اسید نوعی آلفا هیدروکسی اسید (AHA) است که معمولاً در محصولات مراقبت از پوست به دلیل توانایی آن در لایه برداری پوست و بهبود بافت و رنگ آن استفاده می شود. در صورت استفاده موضعی، اسید گلیکولیک می تواند به حل کردن سلول های مرده پوست و سایر مواد زائد روی سطح پوست کمک کند، که می تواند منافذ را مسدود کند و تیرگی پوست را کاهش دهد.

چه زمانی باید استفاده از سرم ضد پیری را شروع کنید؟

سن خاصی وجود ندارد که باید استفاده از سرم ضد چروک را شروع کنید. با این حال، اکثر متخصصان پوست توصیه می کنند که از اوایل دهه 20 سالگی یک رژیم مراقبت اولیه از پوست، از جمله استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب و پاکسازی و مرطوب کننده ملایم را برای کمک به جلوگیری از پیری زودرس شروع کنید.

در مورد سرم‌های ضد پیری، می‌توان آن‌ها را در هر سنی که نشانه‌های پیری مانند خطوط ریز، چین و چروک و لکه‌های پیری ظاهر می‌شوند، به یک روال مراقبت از پوست تبدیل کرد. علاوه بر این، برخی از افراد با علائم خاص پوست، مانند خشکی یا پرپیگمانتاسیون، ممکن است تصمیم بگیرند که زودتر از این سرم‌ ها استفاده کنند.

چند وقت یکبار باید از سرم ضد پیری برای داشتن پوستی جوان استفاده کرد؟

اینکه دقیقا چند وقت یکبار باید از سرم های ضد پیری استفاده کنید بسته به نوع پوست و نگرانی های شما متفاوت است. به عنوان یک دستورالعمل کلی، بیشتر سرم‌های ضد پیری را می‌توان یک یا دو بار در روز استفاده کرد، معمولاً پس از پاک‌سازی و تونینگ و قبل از مرطوب‌سازی استفاده می‌شود. با این حال، پیروی از دستورالعمل‌های ارائه شده برای هر محصول خاص مهم است، زیرا برخی از سرم‌ها ممکن است قوی‌تر باشند و نیاز به استفاده کمتر یا ورود آهسته‌تری به پوست داشته باشند.

نحوه استفاده از سرم پوست

فرق سرم و کرم چیست؟

تفاوت اصلی سرم و کرم در قوام و غلظت مواد موثره است. سرم‌های مخصوص ضد چروک، معمولاً سبک هستند و قوام نازک‌تری نسبت به کرم‌ها دارند و باعث می‌شوند که به راحتی توسط پوست جذب شوند. آنها اغلب با غلظت های بالاتری از مواد فعال مانند آنتی اکسیدان ها یا رتینوئیدها فرموله می شوند که می توانند به عمق پوست نفوذ کنند و نگرانی های خاصی مانند خطوط ریز و هایپرپیگمانتاسیون را هدف قرار دهند.

از سوی دیگر، کرم‌ها معمولاً از نظر بافت غنی‌تر و سنگین‌تر هستند و آبرسانی و رطوبت بیشتری به پوست می‌دهند. آنها همچنین ممکن است حاوی مواد فعال مشابه اما در غلظت های پایین تر باشند.

سخن پایانی

چه بخواهید آن را سرم ضد پیری یا «پیری» بنامید، این سرم نمی تواند روند پیری را کاملاً معکوس یا متوقف کند، زیرا پیری بخشی طبیعی و اجتناب ناپذیر از زندگی است. با این حال، آنها می توانند به کاهش علائم قابل مشاهده پیری و ایجاد پوستی سالم تر و درخشان تر کمک کنند. اگر قصد استفاده از یک سرم ضد پیری را دارید، مهم است که محصولی را انتخاب کنید که مناسب نوع پوست شما باشد.

همچنین در صورت داشتن هرگونه سوال یا نگرانی در مورد استفاده از این نوع محصولات، باید با یک متخصص پوست یا متخصص مراقبت از پوست مشورت کنید.


 

محصول پیشنهادی

 


فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 

تلفن پشتیبانی 09337402957  –  37526882 – 051   |    ۷ روز هفته، ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم

خدمات مشتریان

پرسش های متداول

حریم خصوصی
 
گزارش خرابی سایت
راهنمای خرید از تک نایس

نحوه ثبت سفارش

رویه ارسال سفارش
 
شیوه پرداخت
 
 
درگاه پرداخت

کلیه حقوق اين وب‌سايت برای فروشگاه اینترنتی تک نایس محفوظ است.

فروشگاه
0 علاقه مندی
0 آیتم سبد خرید
حساب کاربری